Fyndhörnan

Min dator har helt gett upp. Detta är visserligen inte så konstigt då jag nyttjat den dagligen i nästan 6 år. Den har tjänat mig troget genom kandidatuppsatser och grupparbeten, men nu vill den inte längre ansluta till internet. Uppstarten är också ett skämt. För att inte helt få panik av dess långsamma förlopp har det varit fördelaktigt (eller snarare nödvändigt) att trycka på knappen och sedan lämna för att återvända tio minuter senare. Länge har jag funderat på att köpa en ny, men alltid när det gäller ny teknologi gnager det lite i mig. Dels eftersom mitt teknikintresse är noll och dels eftersom det belastar miljön. Mitt i denna veva när jag till slut bestämt mig för att skaffa mig en ny, fick jag reda på att Malin precis fått en ny och ville bli av med sin gamla. Då hon bara hade haft den i två år bestämde jag mig för att ge hennes gamla en chans. Tur var det för den fungerar som en dröm jämfört med min gamla. Det känns fantastiskt att kunna ta tillvara på en fullt fungerande dator, till ett himla schyst pris dessutom. Är supernöjd med min second-hand-dator! 
 
 
Hållbar vardag | |
Upp