Korv med bröd deluxe

Korv har nog aldrig varit min starka sida. Det är därför en av de köttprodukter jag övergav tidigt (kanske till och med tidigast). Även sojakorven har jag varit lite tveksam till, den smakar ändå lite likt köttversionen. Men på senare tid har jag fått erfara sojakorven i betydligt bättre sällskap. Detta har gjort att jag nu tycker att det kan vara en riktigt trevlig rätt. 
 
Med sällskap menar jag i detta fall en massa härliga toppings. Nedan följer ett recept som jag och Julia tillagade i somras i Hälsingland. 
 
Sojakorv med het salsa, hummus och surdegsbröd
Sojakorv 
Surdegskorvbröd 
Ruccola
Hummus - tror att vi köpte, men går minst lika bra att göra själv 
 
Egengjord salsa 
- Vitlök
-Rödlök 
- Chili
- Ett par tomater 
- Olivolja 
- Salt och peppar
 
Otroligt enkelt och himla gott! Bara att steka på korvarna och värma upp brödet.Salsan görs förövrigt genom att först steka på löken och vitlöken, addera chilin och tomaterna samt kryddorna. Därefter är det bara att låta det koka ihop sig till en mer salsaliknande konsistens.  Ett tips är att börja med att bre på hummus på brödet, addera korven, lite ruccola och salsan på toppen.
 
Foto: Planet Values

Bjuder på en minst sagt charmig bild. Här hade jag missat ruccolan - det var ett påfund som adderades när kameran hade lagts ned. 
 
 
Allmänt | |
Upp